Na Novou Ulici nepojedou tramvaje ani po Vánocích, výluka bude delší
Velká modernizace tramvajové trati na Novou Ulici měla skončit letos v prosinci. Nestane se tak,…
07. 02. 2022 - 05:49
Velká rekonstrukce čeká v příštích měsících tramvajovou zastávku U Bystřičky. Ta se ještě během letošního jara promění na zastávku vídeňského typu, podobně jako je to u zastávky Výstaviště Flora. Jakmile bude rekonstrukce hotová, vznikne v místě zóna 30, která přispěje ke klidnější dopravě v lokalitě.
Práce na zastávce budou probíhat na úseku dlouhém 113,5 metru v prostoru mezi mostem přes Bystřici (M10) a stavbou protipovodňových opatření.
„Právě probíhající stavby protipovodňových opatření a souvisejících uzavírek chceme využít k rekonstrukci tramvajové zastávky, tak aby vše bylo hotové v době, kdy budou dokončeny práce kolem mostu a koryta řeky,“ vysvětluje načasování stavby investiční náměstek primátora města Olomouce Martin Major.
O náklady ve výši 23 milionů korun se podělí město a Dopravní podnik města Olomouce. Město zaplatí 9 milionů, DPMO 14.
Na místě stávající tramvajové zastávky U Bystřičky ve směru na hlavní nádraží tedy vznikne nová, vídeňského typu.
„Šířka ulice se nijak nezmění. V rámci stavby vídeňské zastávky kompletně vyměníme živičný kryt vozovky, chodníky předláždíme novou betonovou dlažbou a upravíme tak, aby přístup na novou, čtyři metry širokou a třicet šest metrů dlouhou zastávku byl bezbariérový,“ popisuje plány rekonstrukce náměstek Major.
Práce začnou v březnu, hotovo má být do konce června.
Do stejného termínu mají být hotové také práce na aktuálních protipovodňových opatřeních i mostě přes Moravu, navíc zde přibude také zóna 30. V lokalitě ohraničené ulicemi Pasteurova, Jeremenkova, tř. Kosmonautů a tř. 17. listopadu tak doplní už existující zónu 30 ve druhé části Hodolan.
„Díky těmto úpravám bude doprava nejen na Masarykově třídě výrazně klidnější. Věřím tomu, že vídeňská zastávka i zóna 30, součástí které je přednost zprava a piktogramy pro cyklisty, pomohou nejen zklidnění dopravy, ale i přehlednosti a hlavně bezpečnosti,“ říká primátor Mirek Žbánek.
„V současné chvíli je to maximum, co zde můžeme udělat. Jsme si vědomi toho, že by si Masarykova třída zasloužila komplexnější přístup, bohužel ale taky víme, že celková proměna ulice, která by se mi zamlouvala mnohem více, by byla mnohonásobně dražší, což si teď nemůžeme dovolit. Aktuální úpravy jsme projednali s odbornou veřejností, s architekty i s opozicí. Opravdu věřím, že v tento moment pomáháme Masarykově třídě nejlépe, jak je v našich možnostech,“ dodává.
Tramvaje pojedou na Masarykově třídě od 1. července, veškeré práce by měly skončit 30. června.
Velká modernizace tramvajové trati na Novou Ulici měla skončit letos v prosinci. Nestane se tak,…
Strašidelný týden v zoo se svou nezaměnitelnou dušičkovou atmosférou letos potěšil 20 981…
Olomouc - Olomoučtí obyvatelé mají jedinečnou příležitost ovlivnit budoucnost Mlýnského potoka a…
Olomouc – Podvodníci zkoušejí stále nové a nové finty, jak okrást důvěřivé lidi o peníze. Před pár…
Olomouc – Olomoucká charita a spolek Dobré místo pro život uspořádaly ve čtvrtek na Horním náměstí…
Olomouc – Významný přínos k přežití jednoho z nejvíce ohrožených dravých ptáků světa, orla opičího,…